Je ontvangt je vakantiecheque in de maand mei via het sociale fonds van uitzendkrachten.
Veel gestelde vragen
Hoe bouw ik vakantiedagen op en hoe kan ik die opnemen?
Iedereen heeft recht op vakantie. Dat is bij een uitzendovereenkomst natuurlijk niet anders. 24/7 Chauffeursdiensten betaalt je gewoon door op wettelijke feestdagen. En in sommige gevallen heb je recht op klein verlet.
Je hebt net als een medewerker in vaste dienst recht op 20 vakantiedagen per jaar. Deze worden uitbetaald via je vakantiecheque. Let wel op, je moet deze dagen ergens in het jaar opnemen. Tijdens deze dagen ontvang je geen loon.
Aanvragen vakantie of vrije dag bij 24/7 Chauffeursdiensten
Je overlegt eerst bij de planning van het bedrijf waarvoor je werkt of je vrij kunt zijn. Dit laat je tijdig weten aan jouw vestiging, minstens 1 week voorafgaand aan de gevraagde datum (uitzonderingen kunnen voorkomen).
Wanneer ontvang ik mijn loonbrief?
Je ontvangt je digitale loonbrief op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Heb je geen e-mailadres? Dan versturen we de loonbrief per post.
Digitale loonbrieven ontvang je uiterlijk op donderdag (met uitzondering van feestdagen). Ontvang je de loonbrief per post? Dan is het tijdstip van ontvangst afhankelijk van de postbezorging.
Hoe is mijn salaris opgebouwd en wat houd ik netto over?
De CAO waar je werkgever bij aangesloten is, bepaalt deels je salaris. Bovenop je brutosalaris heb je bijvoorbeeld ook recht op toeslagen voor overwerk, onregelmatige uren, Adv-dagen, salarisverhogingen, onkostenvergoedingen en periodieken.
24/7 Chauffeursdiensten behandelt je op precies dezelfde manier als andere werknemers. Dat is wel zo eerlijk natuurlijk. Daarnaast heb je ook bij een uitzendovereenkomst recht op vakantiegeld. Dit is 8% van je brutosalaris. Deze vakantietoeslag berekenen we op basis van het aantal gewerkte dagen per jaar, inclusief eventuele feest- en vakantiedagen. Over je uitbetaalde overuren, reiskosten of overige onkostenvergoedingen bouw je geen vakantiegeld op.
Hoe wordt de bruto/netto berekening van mijn salaris gemaakt?
Normaal gesproken spreken werkgever en werknemer samen een brutoloon af. Wat daarvan netto overblijft, hangt ook bij een uitzendovereenkomst af van de inhoudingen op het loon (sociale premies en belasting). Daarnaast zijn er nog andere factoren bepalend voor de hoogte van het nettoloon. Denk hierbij aan eventuele verblijfskosten en toeslagen.
Wanneer wordt mijn salaris uitbetaald?
Het salaris wordt wekelijks op woensdag uitbetaald aan onze chauffeurs. Onze ervaring is dat je meestal 1 à 2 werkdagen na de betaaldatum over je geld beschikt. Bij betalingen rondom feestdagen treedt vaak enige vertraging op. Houd hier rekening mee.
Vragen over je salaris of over je salarisuitbetaling?
Als je vragen hebt, kun je altijd terecht bij de collega’s van jouw vestiging. We staan altijd voor je klaar om al je vragen snel en professioneel te beantwoorden. Je kunt onze vestigingen bereiken via de contactgegevens of via e-mail: info@247cd.be.
Hoe kan ik wijzigingen doorgeven? Bijvoorbeeld adres- of bankgegevens.
Wijzigingen in je persoonlijke gegevens (adres, wijziging achternaam bij huwelijk, wijziging rekeningnummer) kun je schriftelijk aan ons doorgeven.
Stuur je wijziging naar info@247cd.be. Of loop even binnen bij de vestiging waarvoor je werkt.
Wat moet ik doen als ik ziek ben?
Meld ziekte zo snel mogelijk bij je opdrachtgever, minimaal een halfuur voor aanvang van je werkzaamheden. Vervolgens moet je het ook melden bij jouw vestiging, zodat wij je ziekmelding kunnen verwerken. Het is belangrijk dat je tijdens het ziekteverzuim altijd aanwezig en bereikbaar bent op het bij ons bekende adres en telefoonnummer. En vergeet niet jezelf weer beter te melden!
Bekijk voor meer informatie over ziekteverzuim het ziekteverzuimreglement in het document ‘Belangrijk om te weten’. Deze informatie krijg je als je start met werken bij 24/7 Chauffeursdiensten.
Hoe schrijf ik me in bij 24/7 Chauffeursdiensten?
We willen je graag persoonlijk ontmoeten! Wie ben je, wat zijn je passies, wat zoek je in je nieuwe baan en waar kunnen we je in een nieuwe baan blij mee maken? We vinden het belangrijk dat je met veel plezier naar je werk gaat. Daarom proberen we zoveel mogelijk over jou te weten te komen.
Vul het open sollicitatieformulier in op onze website. We nemen vervolgens contact met je op om een afspraak in te plannen.
Je kunt natuurlijk ook binnen lopen bij één van onze vestigingen. Onze vestigingen zijn tijdens werkdagen geopend van 08.30 uur – 17.00 uur.
Op afspraak zijn er andere tijden mogelijk. Wij zijn er 24/7 voor onze chauffeurs.
Wat neem je mee?
- Geldig legitimatiebewijs
- Rijbewijs
- Digitale bestuurderskaart (indien je deze hebt)
- Bankpas
- Recent CV
- Eventuele certificaten zoals ADR of VCA
Hoe is mijn salaris opgebouwd en wat houd ik netto over?
Het Paritair comité waarbij het bedrijf waar je werkt is aangesloten, bepaalt je uurloon en je toeslagen voor overwerk, onregelmatige uren, salarisverhogingen en onkostenvergoedingen.
24/7 Chauffeursdiensten behandelt je op precies dezelfde manier als andere werknemers. Dat is wel zo eerlijk natuurlijk.
Hoe wordt de bruto/netto berekening van mijn salaris gemaakt?
Normaal gesproken spreken de werkgever en werknemer samen een brutoloon af. Wat daarvan netto overblijft, hangt ook bij een uitzendovereenkomst onder meer af van de inhoudingen op het loon (sociale premies en belasting). Daarnaast zijn er nog andere factoren bepalend voor de hoogte van het nettoloon. Denk hierbij aan je gezinssituatie en eventuele verblijfskosten en toeslagen.